Летающие поезда, Flying train, - 4 Dahir Insaat


Вот и завершилась тема низко летающего самолёта или поезда на крыле. Так выглядит картина мира в моём представлении в области перевозки людей и грузов в будущем. Если кого это заинтересовало и есть пара миллиончиков свободных долларов для интересного дела, звоните, я знаю как их интересно их потратить, и чтоб вам жалко не было и чтоб жена не напоминала про них потом. Как только он полетит (даже небольшой прототип), а полетит он без сомнения, интерес к нему будет взрывной и всесторонний, будет одна проблема, не будем понимать с кем дружить в первую очередь а с кем во вторую.

1) А в действительности летательный аппарат состоящий из сверхлегкого композитного корпуса, оснащенный современными электрическими моторами с высоким КПД, и свободным доступом к электрической мощности хоть целой электростанции на земле, способен совершать чудеса летного мастерства. Теоретически он способен развить скорость 700 километров в первые 50 секунд полета, и точно так же сбросить скорость до ста километров включив реверс и заставив работать винты на активное торможение. Единственной преградой на пути такого транспорта может стать не возможность добиться приемлемых шумовых характеристик. Даже самые современные идеальные винты создают шум, это неизбежность, такова природа воздушной тяги. А вот транспортом междугородним, когда он не залетает в города а их обходит он обязан быть, ведь понятно же, что транспорт на колесном ходу никогда не сможет конкурировать с летательным аппаратом, а транспорт на магнитном подвесе всегда будет оставаться дороже в десятки раз.

2) Этот гибрид поезда и самолета хорош по нескольким показателям: первое-оставаясь привязанным к токосъемнику в стальной эстакаде, мы всегда будем иметь достаточно мощности для совершения любого маневра, высокомоментные моторы будут в состоянии пиковой нагрузки совершать просто чудеса ускорения, тем более сейчас авиация ждет от производителей электромоторов показателей 7 киловатт мощности на килограмм собственного веса мотора. Пусть для пассажирского летательного аппарата не требуется такая тяговооруженности, но иметь запас мощности, который тебя не обременяет и при этом всегда с тобой (то есть под тобой) — это великолепно. Тяговооруженность летательного аппарата (отношение тяги силовой установки летательного аппарата к его весу) является одним из важнейших параметров, определяющих лётно-технические характеристики летательного аппарата. От тяговооруженности зависит максимальная скорость летательного аппарата, время набора высоты (скороподъёмность) и разгона до заданной скорости, а также его манёвренные характеристики. При полете, когда мы через токосъемник можем потребить практически неограниченное количество энергии (хоть несколько мегаватт) у аппарата может быть очень большая грузоподъемность, и цифры 1000 — 2000 пассажиров не являются фантастикой, а скорость 500 км\час может быть обычной крейсерской скоростью на протяжении всего полета между станциями. Здесь мы показываем первый аппарат, у нас их будет четыре, они все в работе.Одним словом, девиз «Низко летать и высоко ездить» остается в силе.

"Method of instrumental enrichment of metal-containing ores"


Dear friends, I have patented a new method of mining non-ferrous and rare
metals on land, under the surface, in the sea, and even in the vacuum – for
instance, on Mars. The physical principle of the process that helps detect
metal particles and collect them does not depend on the humidity of the
material, the external pressure, and even the temperature of the materials
that the mining equipment is made if they can sustain such conditions and
not melt. The machine should be equally effective working in the depths of
the sea (at depths of up to 5-7 km), in the vacuum, on planets with no
atmosphere and with zero pressure, on Earth and other planets at extremely
high temperatures close to 700-800 degrees Celsius. Mining can be performed
in the hot sands of the Sahara desert at 60 degrees, and in South Africa,
where people never considered mining rare metals without water. The metal
is patented under the title “Method of automated artificial enrichment of
metal-containing ores”. If you ask me whether I consider this achievent
important, I will tell you that I do, and not just for myself, but the
humanity as a whole. I am sure that if everything goes well, this
technology can seriously disrupt the commodity markets. One floating
platform can process at least 600 thousand cubic meters of soil with 20
onboard units. As we know, you can extract 5-8, sometimes up to 20 grams
from a cubic meter. And there can be dozens or even hundreds of such
platforms. I assumed a mere 3 grams per cube and got some really
interesting figures. Models can vary in size: from small and portable (the
size of a backpack), to large ones consisting of hundreds of plates. As
many as 50 blocks can be installed on nuclear-powered icebreakers and
easily process a million cubic meters of gold-containing underwater soil
per day. If it sounds like a tale to some people, they are wrong – it’s
more real than thousands of other projects out there. Speaking of
complexity, let me give you an example: a modern submarine is 100 time more
complex that such a machine, let alone an airplane, which is 1000 more
technically complex.
So guys, expect some tectonic shifts on the market of non-ferrous and rare
metal.
I will provide more details about all the models and their functionality in
a day. findpatent.ru/patent/270/2700742.html

www.facebook.com/DahirSemenov/media_set?set=a.1801047880018748

10 НЕВЕРОЯТНЫХ МАШИН, КОТОРЫЕ СТОИТ УВИДЕТЬ

10 САМЫХ СТРАННЫХ ВОЕННЫХ МАШИН


Человек – не самое миролюбивое существо на планете. И наш вид давно вышел из возраста дубин и луков. Техника вооруженных конфликтов неотличима от любых других технологий. Здесь есть и свои серийные «среднячки», и модели премиум-класса, и конечно свои концепты, которые креативно отражают суть прогресса…

Самые Лучшие Военные Инженерные Бронемашины в Мире


В парке техники инженерных войск должны присутствовать бронемашины разных типов, способные решать широкий круг задач. Они могут копать рвы, прокладывать дороги, обезвреживать мины, строить мосты и прочее. Сегодня мы подготовили для Вас подборку из 10 самых лучших военных инженерных бронемашин в мире!

Russian Nuclear Bomber - Tupolev TU 95


Our New Venture — TechnoExcel: www.technoexcel.in/
Today the most precious thing on the world is no more oil but data. Advanced your career by learning the most in demand skills. Flat 20% off to everyone out there. Just say referred by «Spunky».

Russian Nuclear Bomber — Tupolev TU 95

The Tupolev Tu-95 (Russian: Туполев Ту-95; NATO reporting name: «Bear») is a large, four-engine turboprop-powered strategic bomber and missile platform. First flown in 1952, the Tu-95 entered service with the Soviet Union in 1956 and is expected to serve the Russian Air Force until at least 2040. A development of the bomber for maritime patrol is designated Tu-142, while a passenger airliner derivative was called Tu-114.

The aircraft has four Kuznetsov NK-12 engines, each driving contra-rotating propellers. It is the only propeller-powered strategic bomber still in operational use today. The tips of the propeller-blades move faster than the speed of sound, making it one of the noisiest military aircraft. Its distinctive swept-back wings are at a 35° angle.

The turboprop-powered Tu-95 Bear strategic bomber entered service in 1956 and remains an important part of Russias long range air power.

The current bomber/missile carrier version is the Tu-95MS Bear-H. This entered service in 1984 and was manufactured until 1992. There are two subvariants, both based on the maritime Tu-142. The Tu-95MS16 Bear-H16 carries 16 long-range air-launched cruise missiles (six internally and ten externally). The Tu-95MS6 Bear-H6 is the more numerous version, with provision for external missile carriage deleted in accordance with the SALT/START treaties. About 60 Tu-95s of both variants are based with heavy bomber regiments at Engels and Ukrainka. This total includes three aircraft formerly held in Ukraine.
Russia plans to add the Kh-101 air-launched cruise missiles and Kh-SD air-to-surface missiles to the inventory of the Tu-95MS to improve their conventional long-range precision strike capability.

The air force also operates 11 earlier-model Tu-95KUs as trainers.
The Tu-142 Bear-F was designed primarily for anti-submarine warfare and a variety of naval roles. Around 40 examples equip a single Russian naval aviation regiment at Kipelovo, assigned to the Northern Fleet. The major anti-submarine warfare variants are the Tu-142MK Bear-F Mod 3 and improved Tu-142M-Z Bear-F Mod 4, the last of which was completed in 1994. The Tu-142MR Bear-J is a command post/communications relay platform for communicating with submerged nuclear-missile armed submarines. Such is the importance of the Tu-142 in Russian service, that surviving Bear-F Mod 4 airframes are likely to be updated with Leninets Sea Dragon system, which includes a new radar, low-light-level TV, forward-looking infra-red, new sonobuoys, revised electronic surveillance measures and magnetic anomaly detection (MAD) systems, and an armament of up to eight Kh-35 (AS-20 Kayak) anti-ship missiles for an extended ASV/ASW role.

The only Tu-142 export operator is the Indian navy which has seven Tu-142 MK-Es at Arrakonam. These are broadly similar to the Bear-F Mod 3, but have certain downgraded systems.

▶ SUBSCRIBE For More Military Action: goo.gl/QNGjYX