В истории человечества найдется всего полдесятка счастливчиков, которые буквально упав с небес остались в живых.
В 1942 году с высоты 7000 м упал летчик Иван Чисов. Его ИЛ-4 был сбит в воздушном бою. Пилота спас глубокий овраг, доверху засыпанный мягким снегом.
В марте 1944 года с высоты 5000 м в Германии рухнула машина английского военного пилота Николаса Элкимейда. Ветви деревьев удержали самолет от жесткого падения и летчик выжил.
24 января 1971 года в Перу выжила после удара молнии в самолет на высоте 6400 м 17-летняя Джулиана Кёпке.
С полукилометровой высоты упала с обломками АН-24 гражданка России Лариса Савицкая — единственная выжившая из всех пассажиров и членов экипажа после столкновения с бомбардировщиком ТУ-16.
Но самый невероятный случай произошел в небе над Чехией 26 января 1976 года.
Друзья, поддержите нас, напишите комментарий и поделитесь этим видео с друзьями.
ATTRIBUTIONS:
Copyright Free Images From Pixabay: pixabay.com/
В ноябре 2019 мной была записана интереснейшая лекция сотрудника ОКБ Сухого, авиационного историка Павла Плунского, посвященная истории создания легендарной «Сотки» — ударно-разведывательного ракетоносца Т-4. В истории этого проекта было немало белых пятен и темных дел. Постараемся приоткрыть завесу над этими тайнами и причинами закрытия передовой программы.
Мечта очаровательной девушки Людмилы Добрыйвечер — танцевать в балете на льду. Но… она не проходит по конкурсу, и ей приходится искать работу. После многих забавных приключений, она устраивается заправщицей на бензоколонку. Однако приключения на этом не заканчиваются…
#Шторм #Наводнение #Корабли
Большинство людей примерно представляют себе, как выглядит корабль, попавший в сильный шторм. Впрочем, есть одно «но», чаще всего суда при этом видят снаружи и это впечатляет.
А то, как при этом «чувствуют» себя внутренности корабля, чаще всего остается за кадром.
Это танкер Venere, попавший в шторм 19 января 2013 года.
А это кадры видео как контейнеровоз MSC Busan, попавший в примерно аналогичные условия.
Когда подходишь к круизному лайнеру с многочисленными каютами, ресторанами, фитнес-залами и зонами отдыха, который как айсберг возвышается в порту, то поражаешься его исполинским размерам, особенно на фоне обычных кораблей или яхт. Но когда видишь этот же лайнер в открытом океане, он уже не кажется таким огромным, это всего лишь игрушка в бескрайних водах. Человек же и то меньше — крупица в толще воды.
Всю беспомощность человека в нашем огромном мире понимаешь, когда смотришь видео, представленное ниже, где демонстрируются корабли, попавшие в шторм.
Большие суда еле справляются со стихией, в то время как маленькие лодки или яхты бросает из стороны в сторону, переворачивает, накрывает огромной волной и выбрасывает на скалы. В такие моменты осознаешь всю свою ничтожность перед планетой и силу океана, который может сохранить жизнь или унести ее.
Раньше люди полагались на богов и молились Посейдону, богу морей и океанов, чтобы тот послал спокойную воду и легкое путешествие.
Сейчас же современные моряки и капитаны вооружены метеосводками, картой бурь и штормов, а также данными всевозможных радаров. Тем не менее суда все равно продолжают попадать в водовороты и гибнуть под гигантскими волнами.
Все природные катаклизмы на воде возникают по нескольким причинам. Первая — это подводное землетрясение, которое может быть неощутимо на суше, но стать причиной огромного шторма.
Вторая — из-за теплых сильных течений, которые временами вращают массы воды по часовой стрелке, тем самым образуя водоворот. Тот создает ветер, а последний начинает гонять верхние слои воды, создавая гигантские волны.
Most people have a rough idea of what a ship looks like when caught in a severe storm. However, there is one «but», most often the ships are seen from the outside and this is impressive.
And how the insides of the ship «feel» at the same time, most often remains behind the scenes.
This is the Venere tanker, caught in a storm on January 19, 2013.
And this is a video footage of the MSC Busan container ship, which got into approximately the same conditions.
When you approach a cruise ship with numerous cabins, restaurants, fitness rooms and recreation areas, which rises like an iceberg in the port, you are amazed at its gigantic size, especially against the backdrop of ordinary ships or yachts. But when you see the same liner in the open ocean, it no longer seems so huge, it is just a toy in endless waters. Man is even less — a grain in the water column.
You understand all the helplessness of a person in our vast world when you watch the video below, which shows ships caught in a storm.
Large vessels can hardly cope with the elements, while small boats or yachts are thrown from side to side, overturned, covered with a huge wave and thrown onto the rocks. At such moments, you realize all your insignificance in front of the planet and the power of the ocean, which can save life or take it away.
Previously, people relied on the gods and prayed to Poseidon, god of the seas and oceans, to send calm waters and an easy journey.
Now modern sailors and captains are armed with weather reports, a map of storms and storms, as well as data from all kinds of radars. Nevertheless, ships continue to fall into whirlpools and die under giant waves.
All natural disasters on the water occur for several reasons. The first is an underwater earthquake, which may be imperceptible on land, but cause a huge storm.
The second is due to warm strong currents, which at times rotate the masses of water clockwise, thereby forming a whirlpool. He creates wind, and the latter begins to drive the upper layers of water, creating giant waves.
Now all storms are determined by the Beaufort scale, the British hydrograph. The scale consists of 12 points and assesses the wind speed. For example, when the wind reaches 28 m / s, the storm is assigned 10 points. The strongest wind — more than 32 m / s — is estimated at 12 points, then the storm becomes a hurricane.
Paradoxically, most storms happen in the ocean, which is called the Pacific Ocean. This is the result of the fact that many volcanoes and faults in tectonic plates are hidden in its depths, which, by their vibration, cause earthquakes.
Приятно познакомится здесь! Подписывайтесь на канал!
Forging a Katana in a futuristic Cyberpunk style. The goal of this project was to create a cross between a Lightsaber and a very real, very functional Katana. This is a detailed look at the steps involved in the build, the most notable of which are: forging both a back and front section for the blade, creating an artificial differential heat treat by tempering the two sections of the blade at different temperatures, making the handle out of scrap metal, sand blasting the handle components with a homemade sand blaster, and finally lights! The glow of the blade and handle are created with electroluminescent wire and tape respectively. This stuff is produces a great effect, and is driven by a circuit board and homemade battery box which are entirely self-contained in the handle of the katana.
This was a tough project. Both the concept and execution pushed my limits, but the result is a badass blade that I am proud to hang on the wall next to all the other ones that will never actually be used… Anyways, this thing would fit right into the Cyberpunk cities of the future, razor sharp and sinister, yet sleek and sexy at the same time. Enjoy the fast paced, no BS build video. Thanks for watching!
This weeks project is something I have been working on for a while, the wood has taken longer than expected to dry out allowing the resin pour. The root was saved last year following the removal of a hedge.
The amount of resin used in the project was approximately 4kg. Although not shown in the video, the root was rough turned then placed in an over for several hours to speed up the drying, even then it still took a further 4 weeks to dry out and reach a state of equilibrium.
The initial rough turn was a little more shaky on the lathe than I would have liked and not something I would recommend doing for any extended period, however it was only a few minutes before it was balanced up enough to turn the speed up a little. Unfortunately the minimum speed on the lathe is only 500rpm, which is a little too fast for out of balance rough turning of things this size.
1972 рік.
Озвучено українською.
Кіностудія імені О.П.Довженко
Режиссёр: Борис Івченко
У ролях: Іван Миколайчук, Федір Стригун, Лідія Вакула, Земфіра Цахілова, Михайло Голубович, Володимир Глухий, Василь Симчич, Анатолій Барчук, Володимир Шакало.
За мотивами однойменної повісті Миколи Гоголя. Героїчна народна комедія з лукавою усмішкою і запальним гумором розповідає про повний пригод шлях козаків Василя та Андрія з гетьманською грамотою до цариці у Петербург, а після цього — про їхнє благополучне повернення в рідну Диканьку.